W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy 7 realizowali innowację pedagogiczną z biologii pod nazwą „Sekrety ludzkiego ciała”, przygotowaną i prowadzoną przez panią Jolantę Roterman. Celem innowacji było nie tylko utrwalenie wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania organizmu człowieka, ale przede wszystkim zwiększenie zaangażowania uczniów poprzez zastosowanie metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.
Zajęcia przybrały formę warsztatową i projektową – uczniowie tworzyli modele narządów, plakaty edukacyjne, przeprowadzali doświadczenia i symulacje z wykorzystaniem aplikacji i materiałów interaktywnych. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z pokazami anatomicznymi, dramy edukacyjne oraz analiza przypadków chorobowych w formie „case study”. W pracy wykorzystywano także tablicę interaktywną, platformy edukacyjne i nowoczesne aplikacje (np. Genially, Quizlet, Body Planet).
Uczniowie pracowali zespołowo, ucząc się współpracy, odpowiedzialności i prezentacji efektów swojej pracy przed grupą. Innowacja przyczyniła się do integracji klasy, rozwinięcia kompetencji miękkich oraz wzrostu motywacji do nauki biologii. Testy podsumowujące oraz anonimowa ankieta ewaluacyjna potwierdziły skuteczność przyjętych metod – uczniowie ocenili innowację jako ciekawą, angażującą i pomagającą lepiej zrozumieć trudne zagadnienia.
Dzięki nowatorskiemu podejściu do nauczania biologii uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę, ale również przekonali się, że nauka może być fascynującą przygodą. Projekt zakończył się sukcesem i został pozytywnie oceniony przez uczestników, co stanowi podstawę do jego kontynuacji i rozwoju w kolejnych latach.








