Język polski jest niezwykle trudny, zróżnicowany i wyróżnia się na tle innych trudną wymową oraz skomplikowaną gramatyką i pisownią. Powinniśmy go pielęgnować i szanować, ponieważ nie jest tylko narzędziem komunikacji, ale daje poczucie tożsamości narodowej, jest naszym wspólnym dobrem i skarbnicą kultury, sposobem wyrażania siebie, swoich myśli i emocji, jest niezbędny do budowania relacji społecznych
Jak wyjątkowych jest język polski mogli po raz kolejny przekonać się uczniowie naszej szkoły podczas tegorocznych obchodów Dnia Języka Ojczystego. Celem wydarzenia było zwrócenie uwagi uczniów na piękno i bogactwo języka polskiego oraz promowanie poprawnej polszczyzny. Z tej okazji przygotowano szereg działań edukacyjnych i artystycznych.
Na szkolnym korytarzu pojawiła się gazetka tematyczna JĘZYKOWY ZAWRÓT GŁOWY, przygotowana przez uczniów klas IV-VII, na którą składały się prace plastyczne ilustrujące związki frazeologiczne oraz wyrazy z trudnością ortograficzną, a także prace zwycięzców szkolnego konkursu kaligraficznego.
W klasach odbywały się lekcje poświęcone kulturze języka. Uczniowie klasy VI i VII rywalizowali podczas zabaw językowych zatytułowanych „Potyczki z polszczyzną” mających formę gry Kahoot, która została przygotowana przez zielonogórski oddział Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego i Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Zielonogórskiego. Proponowane zadania dotyczyły zagadnień językoznawczych i historycznoliterackich, wymagały także kreatywnego myślenia i poczucia humoru. Potwierdzeniem udziału w projekcie jest dyplom dla szkolnego koordynatora pani Justyny Kożar-Rozpary.
Uczniowie klas I – III utrwalali pisownię trudnych wyrazów metodą zabawy „Mamy sposoby na trudne słówka”: czytali trudne rymowanki, układali rymy i krótkie wierszyki „Rymy znamy, swoje wiersze układamy”, wzbogacali słownictwo poprzez zabawy rozwijające umiejętności językowe, tworzyli słowne zagadki i utrwalali wiedzę o różnych formach wypowiedzi „Potrafimy to napisać”.
W ramach obchodów odbyły się także dwa konkursy związane z językiem ojczystym: szkolny konkurs recytatorski i szkolny konkurs kaligraficzny, które były eliminacjami do konkursów gminnych.
Koordynatorkami wszystkich działań w ramach MDJO był panie Justyna Kożar-Rozpara i Anna Białas.








