5 marca br. w naszej szkole odbył się II GMINNY KONKURS MAŁYCH FORM TEATRALNYCH W JĘZYKU ANGIELSKIM I NIEMIECKIM pt.: ‘Kurtyna WYSOKO w górę – kids enjoy acting’. Celem przedsięwzięcia było propagowanie nauki języków obcych i szerzenie kultury krajów anglo- i niemieckojęzycznych, głównie jednak wprowadzenie ściślejszej współpracy pomiędzy nauczycielami języków obcych z gminy Łazy i wdrażanie innowacyjnych sposobów nauczania. W tym dniu repertuar obejmował następujące szkoły i przedstawienia:

REPERTOIRE OF THE COMPETITION:

1. ‘A CHRISTMAS CAROL BY CHARLES DICKENS’

(SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1, ŁAZY- opiekun Pani Anna Kędzierska)

2. ‘FASHION SHOW’

(SP IM. MICHAŁA POLESKIEGO,ROKITNO SZLACHECKIE- opiekun Pani Małgorzata Kaproń)

3. ‘SCHOOL IS FUN- THE CABARET’

(SP IM. JÓZEFY JABCZYŃSKIEJ, WYSOKA- opiekun Pani Aldona Skrzypiec, Pani Urszula Mędrecka)

4. ‘THE PEARLS’

(SP NIEGOWONICE -opiekun Pani Sylwia Gawor).

Jury w skład którego weszli wszyscy obecni nauczyciele przyznało nagrody:

  1. Statuetkę za najlepszą sztukę w języku angielskim dla SP IM. JÓZEFY JABCZYŃSKIEJ W WYSOKIEJ- I miejsce w kategorii klas 7-8.
  2. Statuetkę za najlepsza sztukę w języku angielskim dla SP NIEGOWONICE – I miejsce w kategorii klas 4-6.
  3. II miejsce w kategorii „Za najlepszą sztukę w języku angielskim” dla SP nr 1 ŁAZY.
  4. III miejsce w kategorii „Za najlepszą sztukę w języku angielskim” dla SP IM. M. POLESKIEGO W ROKITNIE SZLACHECKIM
  5. Nagrodę w kategorii „Najlepsza aktorka” dla Marii Kubasik z SP nr 1 w Łazach.
  6. Nagrodę w kategorii „Najlepszy aktor” dla Miłosza Kotwy z NSP w Rokitnie Szlacheckim.

Podczas konkursu panowała iście teatralna atmosfera, na deskach rozbrzmiewał język angielski, a podczas antraktu, uczniowie udali się do foyer na słodki poczęstunek.

Przedsięwzięciu towarzyszyła wystawa o życiu i twórczości Williama Shakespear’a – plakaty, grafiki i ciekawostki przygotowane przez uczennice z klasy 8 – Roksanę Niedopad oraz Martynę Gaweł. Przybyłych gości przywitali uczniowie przebrani w maski weneckie, wypożyczone przez uczennicę Martynę Gaweł oraz wręczali każdemu uczestnikowi repertuar opracowany przez Martę Dziechciarz.

Po przeprowadzeniu konkursu, organizatorki przy współpracy i wsparciu Pani dyrektor Anny Makuch, przeprowadziły ewaluację całego przedsięwzięcia, przedyskutowano mocne i słabe strony, opracowano wnioski do dalszej pracy:

  1. Kontynuować organizowanie ciekawych konkursów z języków obcych.
  2. Dotrzeć do innych szkół, które nie wzięły dotąd udziału w konkursie.
  3. Dokonać potrzebnych zmian w regulaminie konkursu.
  4. Poszerzyć wiedzę nauczycielek- organizatorek w zakresie metody drama oraz zachęcać do uczestnictwa w warsztatach teatralnych jako nową formę samodoskonalenia.
  5. Motywować uczniów do uczestnictwa w tego typu przedsięwzięciach.
Skip to content